
Οι εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στον αμπελοοινικό τομέα
May 9, 2024
Η αβεβαιότητα των αγροτικών αγορών στην ΕΕ
May 16, 2024Το κρασί είναι ένα προϊόν με εξαιρετικές παραδόσεις, αλλά ταυτόχρονα κατάλληλο για προσαρμογή σε νέες τάσεις και τεχνολογίες. Η παραγωγή και η πώλησή του απαιτούν πλέον αποτελεσματικές προσπάθειες μάρκετινγκ. Η επιστήμη του μάρκετινγκ εμφανίστηκε στις αρχές του 20ου αιώνα, αλλά έγινε ευρέως αποδεκτή στη βιομηχανία του κρασιού μετά την οινική κρίση του 1973. Η αύξηση της προσφοράς έναντι της ζήτησης τόνισε τη σημασία του μάρκετινγκ στον τομέα. Το marketing του κρασιού δεν περιορίζεται μόνο στην πώληση του προϊόντος, αλλά περιλαμβάνει επίσης την προώθηση της περιοχής, της ιστορίας της, και των ανθρώπων που το παράγουν. Η εξέλιξη της αγοράς και η εμφάνιση νέων καταναλωτικών ομάδων απαιτούν προσαρμοσμένες στρατηγικές marketing που να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε αγοράς και τις διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών.
Οι παραγωγοί χρησιμοποιούν τον όρο “καταναλωτής” για να αναφερθούν στους πελάτες τους, αλλά γνωρίζουν ότι δεν έχουν όλοι τις ίδιες προτιμήσεις. Οι εταιρείες marketing ορίζουν ομάδες καταναλωτών βάσει διαφόρων κριτηρίων, όπως η ηλικία και η οικονομική επιφάνεια, προκειμένου να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους. Παραδείγματα ομάδων περιλαμβάνουν τους μη καταναλωτές, τους περιστασιακούς καταναλωτές, και τους καταναλωτές κατά παράδοση. Η διαίρεση των καταναλωτών δεν είναι σταθερή και υφίσταται αλλαγές. Για παράδειγμα, στη Γαλλία μεταξύ του 1980 και του 2022 παρατηρήθηκαν αυξήσεις στο ποσοστό των μη καταναλωτών και των περιστασιακών καταναλωτών, ενώ μειώθηκε το ποσοστό των τακτικών καταναλωτών. Επιπλέον, η κατά κεφαλή ετήσια κατανάλωση μειώθηκε από 100 λίτρα σε 42 λίτρα στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Οι καταναλωτές διαφοροποιούνται ανά ηλικιακή ομάδα στον τρόπο που αντιλαμβάνονται τις ετικέτες των κρασιών πριν τις αγοράσουν. Μελέτες δείχνουν ότι οι προτιμήσεις αυτές διαφέρουν, καθώς κάθε ηλικιακή ομάδα εστιάζει σε διαφορετικά κριτήρια. Ενώ οι νεότεροι εστιάζουν περισσότερο στην εμφάνιση της ετικέτας, οι ηλικιωμένοι προσέχουν περισσότερο την αναφορά στο κτήμα ή στον παραγωγό του κρασιού. Αυτή η τάση αποδεικνύεται από έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2023, δείχνοντας ότι οι Γάλλοι καταναλωτές εξακολουθούν να εκτιμούν τις παραδοσιακές αξίες που αντιπροσωπεύουν οι μικροί ανεξάρτητοι αμπελουργοί.
Οι νέες τεχνολογίες και τρόποι επικοινωνίας συνεχώς εξελίσσονται, προσφέροντας νέες ευκαιρίες για την προώθηση προϊόντων. Στην Ισπανία, τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το Instagram και το LinkedIn είναι αποτελεσματικά εργαλεία για την προσέλκυση πελατών και έχουν κατακτήσει τη δεύτερη θέση στις διαφημιστικές καμπάνιες. Η προώθηση περιλαμβάνει δημοσιεύσεις, διαφημίσεις, προσφορά δώρων ή εκπτώσεων, και παιχνίδια συμμετοχής για αλληλεπίδραση με το κοινό και την προώθηση των προϊόντων.
Ωστόσο, παρά την ανάπτυξη των διαδικτυακών μέσων, υπάρχει ακόμα μεγάλος αριθμός πελατών και συνεργατών που προτιμούν την παραδοσιακή επικοινωνία. Γι’ αυτό προτείνεται να αποστέλλεται τακτικά ένα Ενημερωτικό Δελτίο (3 ή 4 φορές το χρόνο), το οποίο να περιλαμβάνει πληροφορίες για τις αλλαγές στην εταιρεία, τα νέα προϊόντα και τις διαθέσιμες επωνυμίες στην αγορά. Επίσης, η συμμετοχή σε περιοδικά και η αποστολή δειγμάτων προϊόντων σε δημοσιογράφους μπορεί να ενισχύσει την εικόνα των προϊόντων.
Συμπερασματικά, οποιαδήποτε επιχείρηση πρέπει να επιλέξει με προσοχή την ομάδα-στόχο της, καθώς αυτό είναι κρίσιμο για την επιτυχία της. Η ανίχνευση των τάσεων της αγοράς και η χρήση των κατάλληλων εργαλείων, συμπεριλαμβανομένων των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, είναι απαραίτητα. Λάθος εκτιμήσεις μπορούν να οδηγήσουν σε οικονομικές απώλειες και ζημιά στην εικόνα της εταιρείας.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το marketing στον τομέα του κρασιού επισκεφτείτε τη σελίδα https://www.oinologia.gr/




